Baby & Børnebehandling

Vi benytter altid blide teknikker og forsøger at gøre behandlingen sjov og legende for de små.

Baby Tjek

En fantastisk start på livet med forbyggende terapi. Her undersøges og behandles din baby for diverse ubalancer, der på sigt kan give problemer. I vejledes i øvelser, der styrker barnet motorik og trivsel.

Baby behandling

De trange forhold i livmoderen og de kraftfulde belastninger spædbarnet udsættes for ved fødslen, både under almindelige – og komplicerede fødsler, kan være medvirkende til, at der opstår fejlstillinger, skævheder, mobilitetsindskrænkninger og ubalancer i det lille barn. Spædbarnet undersøges grundigt for at afdække årsagen til en eventuel ubalance og/eller fejlstillinger. Vi tester, vurderer spændings tilstand og bevægelighed i hele barnets krop også i tunge- og læbebånd, hvis det ønskes samt vurderer barnets motoriske færdigheder og reflekser.

Behandlingens formål er at genskabe og genoprette normal bevægelse i kroppen, så bevægeapparatet, nervesystemet (via kraniosakral-systemet) og organsystemet er i balance og giver barnet de bedste forudsætninger for en problemfri udvikling.

Behandlingen består af skånsomme, tilpassede teknikker fra Osteopati, Fysioterapi samt Naturmedicinsk rådgivning og øvelser.

Typiske symptomer på ubalancer er:

• Kolik;
  • Meget grædende børn;
  • Bevægenedsættelse i nakke eller krop;
  • KISS;
  • Skæv hovedstilling, asymmetri i hovedfacon og/eller ansigt;
  • Gylpe- og savle problematikker;
  • Søvnproblemer;
  • Sen motorisk udvikling;
  • Fordøjelses og afførings problematikker;
  • Mistrivsel;
  • Ammeproblemer;
  • Spændinger før og efter klip af stramt tunge- og/eller læbebånd.
Børn

Hos de større børn ses ofte problematikker afledt af manglende behandling af ubalancer hos spædbarnet, men også påvirkninger efter fald og traumer, samt fysiske konsekvenser af vores efterhånden mere inaktive livsstil. Symptomer hos de større børn er:

• Smerter I bevægeapparatet;
  • KIDD;
  • Hovedpine og ”Ipad nakke”;
  • Fordøjelsesproblematikker;
  • Svækket immunforsvar;
  • Motoriske problemer (både fin og grov motorik);
  • Balanceproblemer;
  • Uro, hyperaktivitet og koncentrationsbesvær;
  • Sprogproblemer;
  • Søvnbesvær;
  • Problemer med væske & gentagne mellemørebetændelser;
  • Spændinger før og efter klip af stramt tunge- og/eller læbebånd.

På Q klinik er det Didde, Mette, Mie, Marie-Louise, Malene , Louise, Safran & Balida, der står for behandlingen af babyer & børn.

baby1
baby2