covid19-qklinik

Gradvis omstilling mod vanlig aktivitet under COVID-19 epidemien

Kære klienter

Alle indsatser kan nu tilbydes ifølge Sundhedsstyrelsens reviderede retningslinje fra den 5. maj! Det vi rigtig glade for, da det betyder, at alle vores klienter, store som små, kan blive behandlet på klinikken.

Vores fokus er fortsat, at reducere smittespredningen i samfundet ved, at minimere smitterisikoen for de enkelte klienter og vores osteopater. Vi følger selvfølgelig alle gældende retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen samt øvrige relevante myndigheder.

Alle vores klienter skal dog fortsat være telefonisk visiterede og der må ikke være mulighed for en uvisiteret elektronisk tidsbestilling.

Kilde: Sundhedsstyrelsen 05.05.2020 – Håndtering af COVID-19: Omstilling og gradvis øget aktivitet i praksissektoren, fraset almen praksis, speciallægepraksis og den private tandpleje

Vi skal passe godt på alle vores medmennesker – og tænke på dem der er særligt udsatte. Det er vigtigt, at du læser følgende:

1. Hvis du har symptomer på COVID-19, herunder feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine, muskelømhed, og åndenød kan du IKKE modtage behandling. Du skal være helt symptomfri i mindst 48 timer, inden du modtager behandling
  2. Du har været tæt på nogen der har fået konstateret COVID-19
  3. Hvis du har en kronisk sygdom eller modtager en form for medicinsk behandling (f.eks. kemo) der betyder, at dit immunforsvar er eller kan være reduceret, skal du huske, at oplyse dette
  4. Du har været ude at rejse indenfor de sidste 14 dage

På Q klinik gør vi følgende tiltag for at minimere smitterisiko under COVID-19 epidemien:

• Alle behandlinger varetages under hensyntagen til, at risiko for smittespredning minimeres jf. de anbefalede råd, ikke mindst i forhold til, at minimere smittespredning til patienter der tilhører risikogrupper
  • Du vil modtage information ved bookning af konsultation mv. i forhold til ikke at fremmøde ved symptomer på COVID-19, feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine og muskelømhed, som hos nogle kan være ledsaget af symptomer fra næsen. Der informeres ligeledes om dette, på vores hovedør til klinikken, og du vil yderligere blive spurgt til evt. symptomer inden konsultationen starter
  • Plakaten: ”Ny coronavirus – beskyt dig selv og andre”, hænger på vores hoveddør til klinikken samt i vores venteværelse
  • Medbring venligst selv nyvasket lagen og håndklæde til alle dine behandlinger. Vi anbefaler, at I vasker disse ved mindst 80 grader efter endt behandling
  • Vi booker aftaler med 15 minutter mellem alle klienter for at undgå, at der sidder mange i venteværelset på samme tid
  • Vi beder vores klienter om, at møde præcis til tiden, eller højst to minutter før deres planlagte tid starter. Er man ved adressen før, anbefales, at man går sig en lille tur for, at minimere al unødvendigt ophold på klinikken
  • Hvis vi skal behandle en baby/barn, så er det kun én af forældrene der kan være med til behandlingen. Far/mor og søskende kan desværre ikke overvære behandlingen også! De kan heller ikke vente i venteværelset, men må vente i bilen udenfor eller gå en tur udenfor imens behandlingen varer
  • Hvis din baby skal behandles, så medbring venligst selv legetøj, og underlag der kan bruges under behandlingen. Vores puslebord kan desværre ikke anvendes lige pt.
  • Minimering af risiko for smittespredning i venteværelse mv., ved to meters afstand mellem siddepladser
  • Vi har fjernet aviser, blade, legetøj, samt drikkevarer
  • Vi har fokus på hyppig og grundig rengøring af overflader i behandlingsrum, venteværelset, toilet, m.m.
  • Under epidemien er der ingen adgang til klinikkens køkken for vores klienter, og ej heller mulighed for, at anvende vores puslebord til bleskift
  • Der er adgang til håndsprit i alle behandlingsrum og vi opfordrer vores klienter til, at vaske hænder når I ankommer til klinikken, samt overholde generel god håndhygiejne mv.
  • Vi er selv ekstra opmærksomme på udvikling af symptomer på COVID-19, og bliver hjemme ved symptomer på COVID-19
  • Vi har særligt fokus på, at patienter i risikogrupper, inklusiv deres pårørende, informeres om hensigtsmæssig adfærd herunder de fem anbefalede råd for at beskytte sig selv og andre mod smitte med COVID-19.