FAQ

Q – Kan I behandle min babys eller barns problemer?
A – Lige meget hvor godt du beskriver din babys problemer og historik, har vi brug for at udføre en fysisk vurdering med vores hænder, da vi er manuelle behandlere. Vi har stor erfaring med at hjælpe babyer & børn, med et utal af problematikker, men vi har brug for at se jer i klinikken.

Q – Hvad gør jeg, hvis mit barns problematik ikke står på listen over problematikker i behandler?
A – Du er altid velkommen til at sende os en mail med dit spørgsmål på info@Qklinik.dk, Vi besvarer dog ikke mails dagligt. Husk kontakter du os på mail, skal du være opmærksom på, at forbindelsen ikke er sikker, så du bør undgå at skrive personfølsomme oplysninger.

Q – Hvor tidligt tager i babyer ind til en osteopat behandling?
A – Det er utrolig individuelt og kommer an på hvilke problemer din baby har.
Har fødslen være meget lang, meget hurtigt, har du fået kejsersnit, har baby stået i underkrop stilling eller haft begrænset plads, som ved f.eks. tvillinger eller ”lille mor stor baby”, er der brugt kop eller er baby blevet ”hjulpet ud” og virker påvirket af ankomsten, kan det være en god ide at komme forbi til et babytjek hurtigst muligt.
Har din baby ammeproblemer eller er meget grædende, er det også en god ide at få tjekket, om spændinger er årsag til det.
Trives din baby fint, men ønsker du at få et lille tjek, kan det sagtens vente til baby er mellem 7-12 uger.
Mange booker også et besøg, for give baby en god start på livet.
Hvis du oplever, at din baby har favoritside, skævt baghoved, er meget grædende, har kolik, refluks, ammeproblemer, stramt tungebånd, ikke følger med motorisk eller andet, der kunne indikere at din baby kunne have brug for et tjek. Anbefaler vi at booke hurtigst muligt uanset alder.

Q – Hvad hvis mit barn er bange for fremmede eller urolig under behandlingen?
A – Vi forsøger altid at møde barnet, der hvor de er og respekterer deres grænser. Vi har en blid, rolig og legende tilgang til behandlingen og vi overrasker ofte forældrene ved at kunne behandle børn, der ellers ikke tillader berøring. Vi kan aldrig spå om udfaldet, men gør vores absolut bedste for, at alle får en god oplevelse, når de behandles i Qklinik.

Q – Hvad gør jeg, hvis mit barn skal ammes eller skal skiftes under en behandling?
A – Det er en situation vi oplever dagligt, vi kan sagtens behandle under både bleskift og amning, eller bruge tiden til at sende øvelser, råd og vejledning til jer.

Q – Hvad hvis mit barn lige har spist og gylper?
A – Det er bare endnu en dag på Qklinik, både behandlerene og deres tøj kan vaskes.

Q – Hvad skal jeg gøre inden en behandling af min baby/barn?
A – Medbring et lagen, håndklæde eller dyne som baby/ barn kan ligge på under behandlingen, samt underholdning alt efter barnets alder. Hvis barnet er mæt og veludhvilet, er det super fint, men vi kan behandle under alle forhold og gør det dagligt.

Q – Kan i garantere at min baby eller barn får det bedre af behandlingen?
A – Hvis årsagen til din baby eller barns problemer er af manuel karakter, oplever de fleste en bedring. Har problemet en anden årsag, henviser vi jer videre til yderligere udredning hos de relevante fagpersoner.

Q – Kan min baby eller barn reagere på behandling?
A – Efter behandling er barnet ofte træt, tørstig og måske overstimuleret. Det fortager sig i løbet af dagen. Enkelte børn reagerer kraftigere på behandling og kan være mere pylrede over et par dage. Hvis det er tilfældet så vent med øvelser til barnet er sig selv igen og start så langsomt op, med kun et sæt øvelser og trap langsomt op til anbefalet mængde. Er du i tvivl kan du sende en mail til Behandlers fornavn @Qklinik.dk eks. Didde@Qklinik.dk

Q – Kan i behandle min baby eller barn, når de er syge?
A – For at undgå at smitte behandlere og andre klienter bedes i blive hjemme ved sygdom. Lige meget, hvor skøn behandlingen er, bruger kroppen altid ressourcer på behandling. Hvis dit barn er sygt, vil det bruge alle ressourcer på at blive rask igen og behandlingen vil blive mindre effektiv. Vi anbefaler derfor ikke at behandle syge eller sløje børn.

Q – Kan i behandle min baby eller barn, når de lige er blevet vaccinerede?
A – Vi anbefaler, at man venter en uge efter vaccine før barnet behandles.

Q – Hvordan booker jeg en tid?
A – Du opretter en profil på den person, der skal behandles og booker en tid i vores online booking. Du kan altid kontakte os på telefon 88 88 82 58, hvis du ikke har mulighed for at online booke eller har brug for hjælp til at booke.

Q – Hvordan ændre eller aflyser jeg en tid?
A – Du aflyser din tid online 24 timer inden den aftalte tid og booker en ny, hvis du ønsker at ændre den. I hverdagene kan du også ringe på 88 88 82 58. Opstår der problemer med at aflyse en tid online i weekenden, kan du skrive en mail direkte til den behandler, du har booket tid hos, dette skal stadig ske senest 24 timer inden behandling. Du kan se din behandler direkte mail under KONTAKT, husk dette gælder kun ved afbud i weekenden, der fortages i weekenden og ikke kan udføres online,

Q – Hvornår kan jeg senest melde afbud?

A – Afbud skal ske online senest 24 timer inden behandling ellers opkræves normalt honorar for behandlingen. Afbud modtages som udgangspunkt ikke på mail eller sms. Vi opkræver honorar ved for sent modtaget afbud, da vi ikke kan nå at afsætte tiden til en anden klient.

Q – Kan jeg blive skrevet på en venteliste?
A – Når du har oprettet en profil og booket en tid, kan du altid ringe til os på telefonnr. 88 88 82 58 og bede om at komme på venteliste til afbud. Du vil blive kontaktet, hvis afbud opstår inden din bookede tid.

Q – Hvilken klinik skal jeg møde op på?
A – Du kan altid se hvilken klinik du har booket på, da dette angives efter behandlerens navn. Står der f.eks. Hanna – Frederiksberg, så er det vores klinik på Frederiksberg. Står der Malene – Østerbro, så er det vores klinik på Østerbro. Dertil har vi klinikker i Brøndby, Værløse og Sorø. Du finder alle adresser på vores klinikker under KONTAKT

Q – Hvilken baggrund har jeres behandlere?
A – Alle vores behandler er autoriserede sundhedsprofessionelle, internet trænede og superviserede. Du kan altid se den enkelte behandlers CV under fanen OM OS.

Q – Kører i på hjemmebesøg?
A – Didde kører på hjemmebesøg, se aktuel pris under siden PRISER. Ønsker du at booke hjemmebesøg bedes du kontakte Didde direkte på sms +45 61 70 70 07

Q – Kan man købe gavekort til behandlinger hos jer?
A – Du kan købe et fysisk gavekort eller et gavekort på mail, ved at kontakte os på mail: Info@Qklinik.dk

babybehandling2